Friday, March 9, 2012

Tak salah merokok

Asslamualaikum wbt...


Cerita pasal rokok merokok ni
Kalau orang bertanya..


"ko ok ka kalau aku merokok?" 
ataupun 
"ko suka ka laki merokok"

Hurmm.. aku sebenarnya teda hal jgk klu ngan laki2 atau sapa2 lah merokok.
Dan kadang2 bagi yang beginner tu mereka merasakan yang merokok ni kelihatan sungguh cool (eleh, jgn xngaku lah ) sebab awal2 pengambilan tu memang tuk suka2 kan, tapi dlm suka2 tu ada perasaan yang rasa diri itu cool bila merokok..kan kan??  *tsssss pedas disitu yah! Tp aku xpernah pun merasakan yang laki itu sungguh cool bila melihat dia sigup-sigupan (sigup = rokok dlm bahasa sabah). 

Serius aku xkisah kalau orang merokok, even member2 aku pun merokok jgk.. tengah2 kami lepak2 duduk dibangku bambu bercanda riah dunia terasa..amboi~ indahnya cinta...auww senggol-senggolan mas idayu la pulak.. ekeke..
Yang member pun sedap la tarik hembus tarik hembus kan.. 



So aku memang teda masalah ngan orang merokok.. disini aku konklusikan yang merokok itu xsalah cuma~
'Mohon asapnya ditelan dong~...'



Member: boleh kah aku merokok?
Aku: bah, silakan..
Member: ko xmarah kah? 
Aku: xlah,no hal
Member: mana la tau ko xselesa kan asap2 nih..
Aku: hurmmm... asalkan ko xhembus arah aku.




yaa, tahukah anda wahai perokok-perokok tegar diluar sana bahawa asap yang dihembus oleh anda apabila disedut oleh orang lain (perokok pasif) mampu menyumbang kepada barah paru-paru malah peratusannya adalah lebih tinggi berbanding perokok tegar itu sendiri. Ini sungguh tidak adil bagi mereka Cis Bedebah!! *emo sekejap ow yeah~
so kalau kepingin sangat mati awal, jangan la bawa orang mati sekali.




p/s: aku bukan anti-perokok sangat cuma aku xmo terlibat sekali oleh benda yang aku langsung x participate...please laa, alang2 bgs aku merokok kan?? xgiteww?? auww, kena sumbat mulut aku nanti ngan batu...

No comments:

Post a Comment