Wednesday, February 15, 2012

RM200 Book Voucher

Seperti yg sedia maklum, kerajaan Malaysia telah menyediakan voucher buku bernilai rm200 kpd pelajar2 institut IPT ataupun IPTS...  Yey, thank you kerajaan Malaysia..
baru ja amik tu voucher actually, masih berfikir apa yg mo dibeli ah pakai tu voucher..hurmm~.
Trus teringat pla ada pesta buku this incoming march di UMS, so better tunggu ja lah.. maybe byk buku tu kan disana nanti..

So the other day, i went to Hariss at 1Borneo mo tinguk2 buku yg best la kunuk.. straight to the interior design section i go.
aku suka tinguk buku design2 nih especially my favorite classic design, rasa cam mo angkat ja 1 tapi berpikir2 la jgk berbaloi ka mahal pla tu.. around hundred la gitu but then takut nanti manatau byk buku penting lagi kena beli so i'm saving it for last laa..

Yang jadi ceritanya disini kan.. tengah aku belek2 buku di rak tu (interior design), ada la dua orang laki ni pass by.. tiba2 drg stop dekat rak ku tu.. sambil2 la drg sembang2..
so the script sound sort of like this (actually it's more of a 1guy talk and the other just noded);


Guy1: Aku ade kad tau, kad ni ble gune kat sini.. die cam dpt diskaun ah citenye..
Guy2: oh yeke...
Guy1: a'ah,cthnye cam buku ni (sambil capai buku dr rak tmpt aku), klu buku ni hrga die rm200.. aku gune kad ni ble dpt jd rm100 ah gitu..
Vox: "eii, pa ba kamu cbuk2 jgk d cni nih, p men jau2 sna.. " *dalam hati laaa..huhu*
Guy1: betul ni, aku ni ade byk dah koleksi buku2 camni.. ni buku design2 ni byk ni kat rumah.. bese lah,contractor kan...BlaBlaBla *aku mls suda mo dgr,cm mo tketawa jak..*
Vox: *buat muka poker face, tutup buku, blah terus tanpa toleh belakang..*
Guy1&2: ........ *speechless*
hahahaaa.. tu lah, mo menambirang pun silap org..kuang3~


skrg ni tu voucher blum lg tkacau, seperti yg dinyatakan diatas mo tnggu pesta buku!! heeee...

No comments:

Post a Comment