Friday, February 24, 2012

Friendly Match: Harimau Malaya VS Sabahawks

Semalam aku pegi menyaksikan perlawanan persahabatan Malaysia VS Sabah..(maka sabah mmg dlm malaysia pun huhu.) mmg syiuk lah.. ramai gila org turut menyaksikan sama.. match tu diadakan di stadium likas Kota Kinabalu.

Awal kami turun p sana actually dalam jam7pm gitu lah which game start jam8.15pm disebabkan my bro yg blum lg membeli tiket dgn yakin ja mngajak aku pegi.. tapi nasib baik la masih byk lg tiket sbb smua org pun last minute baru mo mbeli.

Time mau masuk entrance tu mmg berbaris panjang lah.. masuk2 ja kbanyakan seat dah penuh.. terpaksa la kami dapat seat bahagian corner2 but it's okay, oke je pown xkisah~...
Belum lg start match pasukan penyorak suda mula buat perangai.. dkt 2-3lagu dah drg dendangkan, sumbang lg tuh.. hurmm sabar ja lah.. dekat jam8.15 game pun start..
aku lucu la tgk bdk2 team sabahawks nih.. kecik2 smua. serius. mcm bdk skolah kot dr jauh, hehe, sgt lucu bila tgk drg lari2 di padang tu, sungguh chomel!! ^__^ hehe

Final score result 1-0 sabahwaks tewas.. tp xpaa sbb mmg ada fight la jgk, xla jgk sabah dikasi ayam2 kn.. but it surprised me though sbb team sabah mmg ada potensi, cuma satuuu ja mslh drg ni bila dekat pintu gawang.. pandai nebes & huru-hara sndri maka mmg byk dah chance tuk score tapi..hurmm.. kena byk blatih lg part shooting2 nampaknya..1 kali tu handball la pulak, smua penonton sorak mo gila kuar anak tekak suda..kecewa, klu ndak seri suda kan. Anyhow overall agak memuaskan lah. SAYA PUAS HATI!! team sabah GO!

tp yang aku xpuas hati sikit nih my fav player xkuar2 lg, final 10min baru dia masuk.. adidii.. mmg ditunggu ok ketibaannya itu.. sapa lagi klu bkn Khairul Fahmi aka Apek. hihiii :P
Hero sedang beraksi..yeehaa!!
A day before, pasukan Harimau Malaya ni buat training di kompleks sukan UMS. and you'd probably guest it..yeah, i was there.. xmau ketinggalan ok!

selesai training drg ni pun masuk dlm lah,, and for sure laluan drg kena pagar lah dr org ramai. so aku ni bertenggek la dekat pagar tu mo snap gambar la konon..a minute awhile dia masuk, taking pix with pegawai2 ums (so not fair). Apa2pun aku ni sungguh la teruja yg xterhingga cepat2 kc kuar henfon sedia2 mo snap..

The moment arrive.. dia lalu depan aku. but my dem phone lagging lg (agak mlampau yah dia buat perangai time2 gini). Aku ni kelam kabut la mngatur camera henfon ku..  Apek 'the star' ni pula dah tgk2 aku, slow2 dia jln, mmg hampir suda ngan aku. tapi aku xterkata langsung, terdiam disitu... alamak~..lame!

Team membernya tarik dia masuk,dia berlalu pergi, aku mc tdiam, mo ckp tp xkluar.. Arghhhh!! knapa la aku  xsuh tunggu.. cuba la aku ckp 'Apek, gambar jap'... WHY??!!!  bengap la aku ni weyh...akhirnya melepas laaa~

Ini ja la yg aku mampu amik..hahah! apalah aku ni..
Kami bertiga(dari kiri) : my bro, gf dia n le me.
aku mmg xpakar amik angle2 nih, malar ja terpotong hahaa sury la kpd diri sya sndri..
aku & tiket..
 ada cabutan bertuah tp xdpt pun.. xpernah dpt seumur hidup, ada ku kesah?? hurmm, skit la

No comments:

Post a Comment