Tuesday, November 19, 2013

Rocking Sunday with Rock Climbing


Assalamualaikum wbt...

Waaaarghh.. aku sebenarnya teringin mo update entry ni. Tapi aku sendiri pun tak paham otak ni terlalu malas mo 'brain' words, yah, mengarang sangat la bukan hobiku-suda tau tapi masih jugak ada hati mo blogging kannnn... ciss!!

Ahad lalu-lalu..aku tak tau la berapa lama punya lalu kan. Me and si bebeh (jenn) went to rock climbing.
Wahh!! lama suda terniat mo try ni barang sebenarnya, baru la sekarang berkesempatan.. pergh..looser gila. 

So tempat ni adalah Sabah Indoor Climbing Centre (SICC) bertempat di Taman Cabaran Belia, Kompleks Sukan Likas, Kota Kinabalu Sabah.
Tempat ni tak la besar sangat tapi just nice la.. cukup2.. memang tak ternaik semua pun so tak payah kerek sangat yerr nak beso2-wall tinggi melangit bagai.. 



Anak dia takut mo turun sebab trauma dari sebelumnya.. tali dia terpusing.
So bapanya tengah berusaha tuk pujuk anak dia.
ni tourist dari france, ispiking french diatas tu.
rasa macam tengok french movie la pulak.. heheh!
Drama~ Drama~...

This is me!! (yang baju merah)

Si bebeh Jenn.. ok oo~..

Fulamak!! Paling favorite ni gambar..
macam spiderman pla ku rasa sini..ekeke

So bayarannya macam ni..
Pendaftaran+Belay = RM22
Tanpa Belay = RM17

What is belay??
Perhatikan gambar diatas.. orang yang pegang tali kita dekat bawah tu la 'belayer'.
pegang tu bukan suka2, ada caranya.. kena masuk belaying class dulu.. belajar cara ikat tali, tahan weight orang atas tu. 


P/S: Bah, apa lagi.. aktiviti ni sangat la syiuk, tapi sakit tangan la.. Marilah kita melasakkan diri!!
       Latersssss~..........

No comments:

Post a Comment