Minggu lalu adalah hari terakhir kursus untuk Safety and Health Officer (SHO) dari NIOSH..
selama 22hari ni banyak yang aku dapat selain makan sedap2 3kali sehari..huhu.. yang tu memang tiptop!
33orang sekelas dengan pelbagai background dan ragam, banyak input yang aku serap.
Walaupun kelas ni agak pack jgk, bayangkan la dalam masa 22hari tu semua ilmu kena sumbat masuk dalam kepala.. sama jugak la macam zaman2 belajar dulu, tapi benda ni lebih menyeluruh even diluar bidang background study ku. Apa-apapun aku percaya pelahan2 kalau ditambah dengan sedikit pengalaman bila dapat kerja nanti, semuanya akan selamat.. i mean tuk dapat Green Book for 'SHO qualification' mesti pass exam. So harap2 la aku dapat bertahan dalam bidang ni dalam masa yang sama masih mampu melibatkan diri ngan bidang aku (civil engineer).
![]() |
| Introducing.. The SHOs.. yang ni masa buat site visit construction site dekat waterfront |
Walau dalam masa yang singkat dengan hanya 22hari seja kami duduk bersama dalam satu kelas, tapi kami ni kira rapat suda.. macam mana jugak kalau suda hari2 jumpa muka yang sama ja kan. heheh
Dalam banyak2 kelas, kelas ni la aku rasa yang paling efektif dan 'fun'.. macam2 gaya dan ragam. 1hari dalam kelas xlepas ketawa fullblast mcm setan gilaa.. hahaaa
Semua pun satu kepala.. yang bestnya, malam2 dorang ni rajin betul keluar main futsal, lepak2.. maka esoknya ada kelas, datang kelas muka stim *mengantuk k jangan salah faham.
Tapi bak kata solomon (paling feveret ne dalam kelas).. "setiap pertemuan pasti ada perpisahan"
Masa 22hari suda tamat, rasa macam sekejap seja masa berlalu. sedih o wuwuuu~.. ekeke
![]() |
| Ni la kek kami tuk 'last day ceremony' member kelas ni 'zika' yang buat ni.. sedap! i like~..hehe |
![]() |
| Potong kek time~... :) |
![]() |
| Kami budak baik.. hehee |
![]() |
| Kehuru-haraan diluar pejabat masa menunggu bas tuk site visit |
![]() |
| Tempat melepak sepanjang zaman aka Zon Merokok.. Disini la tempat pujaan bila break time or boring2 mengantuk dalam kelas |
![]() |
| This is US!! include jgk aku yg rajin menonton game dorang ni walaupun ayam2..heheh! |
Seminggu suda berlalu sejak kursus ni habis, sekarang hati terasa kosong. Rindu gila2 rindu.... sekarang xdapat la sudah makan sedap2 3kali sehari.. huhu.. tapi yang paling dirindu budak2 kelas kursus ni & suasana kelas.. best best sangat best!! *First time masuk kelas tanpa stress.. muahaha
Dengan tamatnya kursus ni, kami dapat sijil kehadiran.. 1step for the SHO, 2nd step is to pass the exams and 3rd is to gain experience to get the green book (GB) and there you go, SHO officially bebeh!!
So dengan ini, harapanku kepada budak2 kelas ni or so called *bakal* SHOs 'All the best and Goodluck!!'
Jadilah SHO yang bertanggugjawab.. as our principle says...
CauCinCau!!
Dengan tamatnya kursus ni, kami dapat sijil kehadiran.. 1step for the SHO, 2nd step is to pass the exams and 3rd is to gain experience to get the green book (GB) and there you go, SHO officially bebeh!!
So dengan ini, harapanku kepada budak2 kelas ni or so called *bakal* SHOs 'All the best and Goodluck!!'
Jadilah SHO yang bertanggugjawab.. as our principle says...
"NEVER COMPROMISE SAFETY!!"
CauCinCau!!







nice one la fatin. aku skrg ni pun sdg praktikal kat SHE division ni, PETRON.. apa2pun all the BEST and good luck.
ReplyDeleteOoo.. bila ko habis? thnx btw..huhu
ReplyDeletehehehe. aku hbis dalm april 2013. lama lagi. baru sbulan aku sini.
ReplyDeleteOoo.. bah, goodluck jgk la klu gitu..huhu
ReplyDelete