Tuesday, March 29, 2011

Sandakan marreyyy!!

Tiap tahun, the batch of civil engineering kami mmg akan buat lawatan or fieldwork..besanya under subjek yg kami amik sem tu la..
kali ni, under subjek Kontrak & Taksiran oleh sir.asmawan.. kami dikehendaki buat site visit d sandakan tuk 2 project ( Sekolah Pertanian Lestari SPL & Jalan Bokara-Batu Sapi).
kami bertolak dr ums jumaat jam8.30am....d jangka smpai sndkn kira2 jam3 lbih la gitu tapi d sebabkan byk singgah2 n bas pun cm siput jak maka jam4 lbih la baru smpai dgn selamat.
smpai ja get our room keys then rehat kjap.. pastu jam6 turun bkumpul d bwh, mo p pasar simsim makan ikan bakar.. fuhh, bole thn sedap jgk la.. harga pun standard la jgk.. seekor rm6 la gitu.. aku amik sekor ikan n sepinggan sotong bakar.. nyum2..plg penting, SAMBAL ya!! kenyang smpai cm xble jln suda.. susah~ susah~..
tgk la brapa byk piring atas meja.. ketara pelahap suma.. hoho

pas mamam ikan bakar, blk hotel.. ada yg mrayau p giant depan tu. aku xikut la, trasa bertanggungjawab jaga rumet (pyang) d sebabkan dia sakit kaki xdpt jalan akibat dr penyakit hyperactive yg mlampau  p mlumpat2 smpai tseliuh kaki..hoho..nakal btul! isy3~..

Then pada mlm itu, bdk bilik suma da tdur, ada yg p bgayut.. so boring2 aku pun p la mrayau bilik org... tgk drg men daun terup, ntah la pa yg drg men tu..dr awal smpai abis aku mc xphm game drg ni.. tgk gelagat2 drg ni btul2 gila.. ada la yg men push up ctu, ada depan cermin bcantik..skali tiba2 dia pusing belakang.."never say never"...pastu menari2 lg ctu...
bhahahaaa...punya taik.. trip justin beiber lagi ah!!


Bsuknya yakni hari sabtu bersamaan 26 mac 2011, hari ni la kami p site visit.. pagi p tgk road maintenance, tgh hari jln2 p tgk batu sapi kjap.. makan tgh hari d dewan ntah apa namanya. quiet interesting acctually sbab tmpat tu cm tmpat persinggahan yg d sediakan oleh org kaya -datuk. Cantik ja tmpt tu,cm rumah... rumah la mmg.. tp tuan rumah da xtinggal ctu lg cuma ahli kuarga yg menjaga tmpt tu jak..
petang tu plak kami p tgk site d SPL *sila rujuk d atas. urgh, ngantuknya1 hari dlm bas..most of my time cm 15mnt ja bgn the rest i spend tuk tidur ja on that bus. gilaakk!
mlm bdk2 yg len p mkn seafood d ntah mana tu, tp my crew xikut..mls laa.. cm mahal pla.. so stay at the room ja la round2 cni cari tmpt mkn dkt2 jak.
ni la rmh prsinggahan tu.. mcm mansion ow.. hoho

Then pada keesokan paginya, bsiap tuk btolak balik dah.. ok, pjalanan 6jam dlm bas lagey.. adeh~.. haru biru kpala otak ku.. 


p/s:  a fren ada ckp, org sndkn suma ensem2 belaka.. errr~.. MANA? MANA? spanjang aku bjln 1org ensem pun aku xnmpk neh.. penipu btul!!

No comments:

Post a Comment