Thursday, November 29, 2012

Vacay Vacay Malaysia

Assalamualaikum wbt..

Last weekend i spent my days on a vacay trip with my family..
ada keluarga dari labuan datang melawat.. so kami bawa jalan2 pegi lahad datu & semporna , on road..
Aku diberi penghormatan tuk drive perjalanan selama 4jam ke Felda Sahabat Beach Resort Lahad Datu.. *even though i'm still a 'P' holder license.... hmm penghormatan la sangat, such tiring since i have to do all the jobs such as other than as a driver, i'm also a nurse of my grandpa slash lift bags and stuffs slash manage everything and taking orders. Why it's all on me?? well that's what you get when you're on a vacation with bunch of old people and small kids and you are the only one that they can rely on.
yess!! it's Damn tired (excuse the expression).

It's a shame i don't have the pictures at Lahad Datu.. U know laa, manada orang tolong gambar. Ni kerja orang2 muda ja ni snap2 sana sini.. well since orang muda yang ni busy playing an important responsibility role and all. So yang ada at floating, semporna ja lah.. tu pun tak banyak.. duhh~ lemah!


One of the spot at aquarium, floating

Meet my beloved grandpa..
 kesian dia kena kerah jalan di jambatan floating yang agak panjang nih..
sampai hampus2 dia.. hahaa



me n umi..

Apa yang best di semporna ni adalah makanan seafood dia.. berlambak, senang dapat, murah & fresh2!!
so kalau rasa2 mengidam makan ketam ka udang ka, tempat lain mahal ni dek.. Oleh itu semporna la tempatnya..JOM JOM SEMPORNA!!! :)


P/S: tempat floating ni dulu memang sangat cantik, lautnya yang biru dan bersih.. tapi sekarang ni, kecewa sangat sebab kebersihan tempat ni kurang terjaga. It's such a devastating to see once so beautiful nature has been polluted in such ways. 




No comments:

Post a Comment