Thursday, September 20, 2012

Hello.. I'm a Safety Officaaaaa~...

Assalamualaikum wbt...

Aku ni sebenarnya bukan xda idea, banyak suda topik aku mau share disini.. cumanya mo buat ayat tu agak payah skit, jadinya gantung la cerita tersebut.. berlambak draft ku belum kena post2 lg ney, bukan pa..awal2 masa mau start tulis tu bukan main idea segala ayat datang mencurah2 ke ladang gandum..skiiit lg puff menjadi cococrunch, tiba2 'hang' otak ku..tetttttttt~...

Well u'ols kan dah tau aku dah selesai menamatkan study.. *aiseh u'olls gitew~..semakin hari semakin gedik diri ini i know~..ngeh3
So sementara menunggu saat kegembiraan melempar topi graduat tu jauh2..*well it's because throwing it tinggi2 is so mainstream.. Pada saat ini aku mengada2 ingin kembali belajar, tapi kali ni buka buku undang2 la pulak.. Wekkk, 8hari suda ikut tu kursus mo muntah suda menghadam ilmu undang2 keselamatan ni.



Kitab baru kegemaranku.. erkkk~..

Meh sini aku ceritakan sikit pasal kursus ni.. It's an Occupational Safety and Health (OSH) course programme for Safety and Health Officaaaa~.. *loving the word 'officaaaa~' heheh!
Kursus ni ambil masa 22hari exclude exam. 'Fees'nya RMxxxx ehem2, kalau mau tau sila PM aku..huhu

Lepas ni belum lagi boleh jadi officer actually.. kena kumpul 1year experience in construction safety baru boleh dapat yellow book (kira mcm qualification pass la) or 3years experience in any safety job (dapat green book). So aku ni kesuntukan masa, mesti mau cepat2 kumpul experience!!
Hurmm, first2 tu ingat cam senang ja jadi safety officaa ni.. tp rupanya banyak kerja plus tanggungjawab.. perghh~.. tapi apa2 pun aku yakin dengan jalan yang aku pilih. Aku NEKAD!! hahaaa..over plak

Otak penuh dengan akta dan undang2  keselamatan. Pintar anak ni nda lama




p/s: Kadang2 pandai terover aplikasi pla aku, using the safety term like a boss.. malar semua pun 'hazard'.. kin panas jua aku sendiri mendengar..puii~..




No comments:

Post a Comment