Saturday, July 21, 2012

Salam Ramadhan & Salam Cuti-cuti goyang kaki

Assalamualaikum wbt~...

Sudah seminggu aku menjejakkan kaki ke kampung halaman tercinta iaitu TAWAU. Dalam masa seminggu ni patutnya aku selesaikan banyak urusan seperti kemas rumah, lengkapkan resume, servey barang2 borong tuk kedai umie tapi betapa durjananya diriku ini satu pa benda pun aku xsetel langsung!! yang setel hanyalah kemas bilik ku, tp kalau ditengok xjgk kemas sgt pun heh!

Tibanya Bulan Ramadhan Al-Mubarakh, harini hari pertama berpuasa tuk umat islam seluruh malaysia..
Aku harap ramadhan tahun ni penuh barakah dan makna.. maksud aku dari segi pengisian la, nda mcm dulu time budak2, puasa tuk raya ja kan.. tu pun raya tuk dapat duit pakai baju baru makan sedap2 huhuh..

Di bulan puasa ni jangan lupa, paling penting dalam dunia--> niat puasa ok!! puasa sampai setahun pun kalau xniat takda makna beb..













Selesai berpuasa sehari, tiba masanya tuk berbuka.. Bawa bertenang dulu kawan2, sebelum melantak tu baca la dulu doa..





Mau tambah pahala di bulan mulia ni? mari la kita menunaikan solat sunat tarawih.. jum jum!!




xcukup? mau lg pahala berlimpat ganda?? Maka rajin2kan la diri khatam Al-Quran, banyakkan selawat keatas junjungan Nabi Muhammad SWW..
Jauhkan diri daripada perkara yang mungkar, jaga pandangan pertuturan dan perkara2 yang boleh menyebabkan makruh apatah lg yang membatalkan puasa..


Selamat Menyambut Bulan Ramadhan;
Selamat Menjalani Ibadah Puasa Sebulan;
Marhaban Ya Ramadhan~....



p/s: Yang suda tua bangkak tu, ingat2 la puasa ok.. kalau ya pun durjana, jangan la tunjuk sangat kejahilan tu depan khalayak ramai.. hormati orang lain. Selamat Beramal~.. :)

No comments:

Post a Comment