Byk p'soalan dlm khidupn kta yg sntiasa mbuat kta bfikir, walau mcm mn kta m'cari jwpn 2..kta xkn jumpa jika kta tlalu mmksa dri n tbruru2 m'crinya.. somtyms if we juz let it flow, d answer somehow will appear by it selves...
when things happen so badly, kta slalu mrasakn like it's d end of u...chill out, stress wud come in any kind of way...even when im doin nothin' oso wud stresses me out...
Stiap yg t'jadi pasti ada hikmahnya!!
..oleh itu, pkataan 'mengapa..why' sntiasa d kuarkn.. tp takdir sntiasa d'tentukn dahulu, bnda tu jadi then bru la kta taw apa hikmahnya o apa sbbnya.... so sabar n sdia m'hadapi stiap situasi dgn baek..coz we wudn't know wat's acctually goin' on beneath it...when things happen so badly, kta slalu mrasakn like it's d end of u...chill out, stress wud come in any kind of way...even when im doin nothin' oso wud stresses me out...
TAPI...walaucamana pun...besa laa..manusiaa~..
asal ja somthing bad happens...trus gna ayat2 maut cm "babinyaa~..kima' tul...sial..anjing...kitae.. etc" (cnth ja ya..d mn pnulisnya bkn sbegitu k...dia hnya mgunakn pkataan 'sial' shj, xlbih xkurg..)
gitu la urg skrg...cuba la bw b'istighfar skit...uhuk2 *tbatuk plak..
Erm, gitu lah...xbyk yg mo ckp psl bnda ni..sbb stiap urg ada mslh n sbb sndri dgn itu blainn pndapat bgitu jgk dgn respon msing2..so pndai2 laa..
Asalkn dpt d slesaikn dgn baek...lantak kmurg la mo m'maki hamun ka sna..yg pnting tgk tmpat la..jan men smbrg ja p maki2 (kuat ka suda??)..tgk urg juga la, klu bdk tu lmbik smcm cm biskut ble la tripping skit..mngasi tnjuk la ko jurus2 thp t'tinggi kunu... Jan jak kna ngn aku sudah..ada la balik nda bgigi ni.... *mo tripping skit juga ba, blog ku plak yaa.....ehehe..
Asalkn dpt d slesaikn dgn baek...lantak kmurg la mo m'maki hamun ka sna..yg pnting tgk tmpat la..jan men smbrg ja p maki2 (kuat ka suda??)..tgk urg juga la, klu bdk tu lmbik smcm cm biskut ble la tripping skit..mngasi tnjuk la ko jurus2 thp t'tinggi kunu... Jan jak kna ngn aku sudah..ada la balik nda bgigi ni.... *mo tripping skit juga ba, blog ku plak yaa.....ehehe..
Akhir kata...
bla kta ada mslh even cmna big o worst mslh tu.. n pkiran pun buntu..rs cm mo bunuh dri pun ada... so try to think about tiz ..
" bla kta sdih, ingt la urg yg lg sdih dari kta...bla kta ada mslh, ingt la urg yg lg ada mslh bnding kta..bla kta ssh, ingt la urg yg lg ssh dr kta...."
No comments:
Post a Comment